Jakt iFokus

Jakt

Etikettrecept
Läst 41 ggr
[Jimmy.L]
1

Björn är jättegott

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Eller? Åsikterna om björnkött är många.

[Urskog]
1

Björn råkar vara gott 😎 nu äter jag inte björn ofta men i jakttider blir det lite och visst det är strävt i jämförelse med annat kött än vi är vana med men jo det är gott det kan jag skriva under på men jag är ändå inte så öppen för björnkött men jo det är gott om än annorlunda samtidigt som jag önskar att björnarna fick leva i fred.

[Jimmy.L]
1

#1: Jag har bara testat björnkorv.

[Urskog]
1

#1 Det är spännande att prova på olika saker, jagar inte själv men har bekanta som gör och då brukar vi få fast nu äter jag väldigt lite kött men nyfiken i en strut måste prova på däremot är jag lite fjantig när det kommer till vildsvin. Varför vet jag inte men ja ja det sitter långt inne fast provat har jag och det smakade inte helt fel. Löjlig man kan vara med en del saker och ändå har jag ätit skallerorm så varför jag är nojig med just vildsvin är en gåta för det borde vara värre än vildsvin kan man tycka 😅

[Jimmy.L]
1

#3: Ja det är kul att prova något nytt och jag jagar inte heller. Av vilt som jag har ätit tycker jag att vildsvin smakar minst vilt, dovhjort och vildsvin föredrar jag före älg som har mer viltsmak.

Men det är en smaksak med jag köper mest vildsvinsfärs och gör olika rätter så som köttbullar, wallenbergare m.m.