Jakt iFokus

Jakt

Etikettjakt
Läst 63 ggr
MonicaLagerquist
1

Jägarexamen

Även om man inte jagar så är kursen väldigt lärorik.
Jag gick den när vi just fått hem vår andra hund.För att kunna vara med som hundförare under jaketn.

Kan varmt rekomendera den.

Stolt ägare till tre La permer

[Jimmy.L]
0

Låter toppen.

Lona
1

Jag har inte jägarexamen men har läst en del av den. Jag skulle definitivt aldrig kunna vara skytt, det finns inte en chans att jag ens med träning skulle bli tillräckligt pricksäker, men hundförare kan man ju vara.
Jag är dock alldeles för sjåpig för att jaga med min hund. Så stor skaderisk trots att retrieverjakt är relativt ofarligt.
Med andra ord så blir det förmodligen inte fler jaktlabbar här såvida de inte är bättre begagnade och behöver ett hem som inte jagar.

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

MonicaLagerquist
2

#2 Det finns väldigt mycket varg där min man jagar så jag vet inte om vi kommer att släppa vår nya hund där men eftersökshund är ju också värdefullt.
Sen har min man möjlighet att få jaga gäss och då behövs det ju en apportör.

Stolt ägare till tre La permer

Cojimar
0

Fler och mer akademiskt formulerade frågor gör att färre klarar jägarexamen, rapporterar SR.

Drar mina strån till stacken som medis på Militärhistoria, Kust & Hav och Fågelskådning i Fokus.

Efter att antalet personer som tagit jägarexamen ökat flera år i rad, så skedde förra året ett tydligt trendbrott.I Västra Götaland minskade antalet kompletta ...